Winners and losers, we are all in the same show


Hur vet man om man är en vinnare eller förlorare?

Vid matbordet hos La Sundelius:

Karro: Men hur går det för Calle då? Är han duktig?
Mamma: Njaaaeh han är väl inte den bästa direkt han är lite som sin pappa saknar vinnarinstinkten de där extra anamman
Pappa: men JAG är väl en VINNARE?????
Jag+mamma: Ett stort asgarv som räcker ett par minuter
Karro: Fan va taskyy du och din mamma är

Ja så kan de vara. . vi är kanske lite elaka men min pappa är rolig han, men tillbaka till frågan; när är du en vinnare och när är du en förlorare. .
Jag har spelat fotbollsmatcher och förlorat men när jag klivit av planen ändå kännt mig som en vinnare, jag har skrivit Högsta betyget på ett prov men kännt mig som en förlorare. Se på min pappa, han lever sitt liv som en vinnare, han kanske inte är det och jag och min mamma kanske skrattar åt honom för att han säger det men sålänge han har inställningen att han är det så är han ju det.
Det är lätt att låsa sig i tanken om att du är en förlorare, lättare att tänka på saker som gått förlorade än de saker du vunnit på vägen. Den här sommaren förlorade jag det som betydde allra mest i mitt liv, och ja folk skulle kalla mig en förlorare ord som  "du får skylla dig själv" "what goes around comes around" "vad hade du trott" osv . . . .
Men på flera sätt är jag nog en vinnare, jag lyckades finna mig själv . . . . Det krävdes tid, jag lyckades lämna Sverige och allt det som fanns omkring mig och sakta men säkert började lösa pussebitar inuti mig själv hitta sin plats. Den tiden skulle jag aldrig byta bort för allt guld i världen tyvärr krävde tiden sina offer, men ni ska veta att jag skulle ställa mig i giljotinen när som helst i erat ställe, i ditt ställe. Vad som än gick förlorat finns allt det jag lämnade när jag åkte kvar, skillnaden är bara att jag är starkare och fridfullare.
Jag ska också börja tänka som min pappa, lev livet som en vinnare för det blir så mycket lättare då.

---> Jag kanske förlorade nu men i min framtid tänker jag bli en vinnare och jag tänker vinna det jag för ett par månader sen förlorade. . . Man kan inte alltid vara en vinnare det vet jag, det gäller bara att prioritera sin ordning och satsa allt på högsta nummret, vissa säger att jag har tur i spel men för mig är det mer än ett spel det är resten av mitt liv. 

Du vet lika väl som jag att jag betalat mitt pris och jag kommer föralltid att betala men är vi vinnare eller är vi förlorar? Will you tell me that?


" Kom igen, lämna mig, spring ut i natten för även om det gör ont är det okej.
så kom igen, lämna mig! gör som du vill för även om det gör ont så är det okej!
Ta vad du vill. . . Ta det du behöver!! För även om jag saknar det kommer jag inte låta dig se det
För du är någon jag brukade känna, någon med ett hjärta som försvann för länge sen.  .
. . . . . . . . . . det är okej ."



well now you know

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback