You have lost more then me


När kommer egentligen våren?
Är det nån som kan tala om för mig vad är bra med hösten? det regnar? det blir mörkt? det blir kallt?
alla vackra färger försvinner tillsammans med skratt och leende ansikten. . . det är en tid för depression och att dricka te .

Våren kom och omslut mig och jag ska sjunga för dig ;

nu vaknar blommorna på marken,
nu smälter isarna till slut,

nu sjunger fåglarna i parken
och vintern rinner ut

om du undrar mår jag bättre
jag har blivit van jag klarar mig
men ja har tänkt så många nätter 
på  hur de går för dig

du, du har förlorat mer än jag, jag har alla minnen kvar du är med mig varje dag
och du ska jag tro på allt jag hört så är det du som är förstörd, du har förlorat mer än jag

just när jag trodde att vi landat, när livet bara rulla på
och när jag kunde börja andas,

var det du som ville gå
och så en dag var det över,

och regnet föll och det blev kväll
och vad det var som du behövde, det vet du inte själv.


men du, om du lyssnar på min sång,
du kan väl ringa mej någon gång,

för jag vill veta hur du har det
och du! jag kanske missförstod en del

så tala om, om jag har fel,
allt som vi hade har vi kvar det än?


Ge mig våren, ge mig ljus, ge mig styrka, ge mig liv



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback