We are the sultans

sultans of swing.

sådär nu ska jag försöka göra det här ordentligt, efter 2 plojinlägg med plojjbilder ska jag nu göra ett litet mer seriöst försök.
veckan i Prag har varit helt fantastisk. Staden är helt i särklass oc jag hade kunnat spendera flera dagar med att bara promenera runt, runt, runt.
första dagen var det i stort sett det vi gjorde, vi åt glass på torget vid det astronomiska uret, vi tog oss upp i powder tower, vi åt lunch och drack vin i de judiska kvarteren och promenerade länge och väl över karlsbron.
Efter en del kortspel och färska jorgubbar på hotellet letade vi oss ut igen och hittade en jättemysig italiensk restaurang där vi spenderade större delen av kvällen tillsammans med superb mat och mycket rödvin.

På morgonen var det tidigt upp för en utflykt till terezin, nazisternas gamla koncentrationsläger. . . jätte intressant och hemskt att se men jag kände bara att det var nåt som man måste ha sett. . . .
efter det hade jag en irriterad resekompis som klagade på mitt kartläsande vilket gjorde att vi cirkulerade runt i staden rätt länge men hade några mysiga pauser för kaffe lunch och glass .
på kvällen vart det väldigt sent efter många omgångar kortspel så de blev inte middag förrän kl 10 då de börjar regna :s . det hindrade inte oss från att sitta utomhus på samma mysiga lilla italienska restaurang som kvällen innan. . . lite mindre rödvin denna kväll men desto finare fin vilket ledde till att notan slutade i stort sett på detsamma.

dagen efter var det dags för shopping shopping shopping, spenderade ett antaaal timmar i olika butiker för att fylla upp resväskan :D . det blev en kort paus för lunch då vi fick in helt gigantiska sallader som inte ens JAG orkade äta upp . . . då är det illa :P
mer shopping vart det innan vi gick hem fixade till oss för att äta en sista middag vid karslbron och sedan bege oss till en jazzklubb . . .

ja sen var det ju dags för hemresa men vi gick upp i gryningen packade allt och hann med en sista shoppingtur innan det var dags att´bege sig till flygplatsen.

vi lyckades få några riktiga bundisar på hotellet som vi brukade äta frukost med. Två par i pensionsåldern: :]
dom kramade glatt om oss när vi skildes på arlanda oc sa att vi kommer komma ihåg er som "tjejerna som åt hela tiden och alltid hade matsäck" :] mums.

kom hem till spöregn/hagel och tidigt nästa morgon var det bara att promenera till jobbet.
som att ingenting hänt :/ som att allt bara varit en dröm . . .
livet är inte de dagar som går utan de dagar man minns . . . .

Varför ta en dag utan vin? nej nej fredagen blev en helkväll med grillning massa vin och sen en tur till PG.
vi var riktigt många, 15 stycken :P hade kanonkul! sen blev de lite MP fast vi var bara 3 som gick dit :P
ikväll blir det grillning IGEN och en deeel vin sen blir det jaquzzi i utomhusbadet hos Bling Bling :]