It takes a man !

Ibland suckar man bara och ruskar på huvudet och känner sig som en riktig bitterfitta :]
 - ?? Ja!? men jag är ju det!!

Jag och Annica sitter i bilen påväg till Essingen för lite käk hos Sanna, stressad som fan var jag, hatar att vara sen och besöket hos frisören tog bra mycket längre tid än jag planerat för.
Iallafall, När vi börjar närma oss Karolinska sjukhuset och alla dessa ------>> förbannade vägarbeten börjar 30 skärmarna blinka frenetiskt, 30, 30 , 30 , 30!!Jajajajaj , kan inte göra så mycket annat när vbilen framför stannar till och det är vad man brukar kalla KÖ!
iallafall en av dessa blinkande underbara skärmar visar istället för 30!! (ana min irritation) en pil till höger!
Vilket för mig betyder byt fil till höger för det vänstra kommer snart att f ö r s v i n n a!
Det var väldigt många andra som också antog att det betydde att man så snabbt som möjligt skulle byta fil,
Det som också är logiskt är att en fil faktiskt inte bara kan ta tvärstopp precis där skärmen är eftersom vissa kanske behöver lite tid att omvandla i sitt lilla huvud vad en pil !! betyder!

Så filen fortsätter såklart ett par hundra meter till men dom flesta! jag upprepar flesta! betyder ju redan tidigt till den "rätta" filen trots att det är rätt lång KÖ! där . .
Sen finns det självklart dom som ska köra förbi skärmjäveln och mygla sig förbi alla dom hundra meter där det såklart inte är nån kö (eftersom alla vettiga människor redan fattat vinken och bytt fil) sen ska dom istället som att dom äger helavägen tränga sig in i den rätta filen sisådär 30 bilar framför när filen faktiskt på riktigt "upphör". . .

Jag blir så bitter, förbannad. . . kan inte folk bete sig som . . . . HUM! FOLK?
Till min poäng med hela denna historia är iallafall att av alla dom bilar som "sket" i att lägga sig i rätt fil när dom borde och istället fuskade sig fram för att sedan nästan brutalt tränga sig in i rätt fil var . . . Ja juste precis MÄN!!?

jag tänkte avsluta denna lilla dag med ett par engelska ord,
ganska många om jag får säga det själv, 

gave up coffee and cigarettes
I hate to say it hasn't helped me yet
I thought my problems would just disappear
And all my pain would be in yesterday
I poured my booze all down the kitchen drain
And watch my bad habits get flushed away
I thought that would keep my head on straight
And all my pain would be in yesterday
But it's true I'm still blue
But I finally know what to do
I must quit, I must quit you

I thought that if I didn't go and play
The sadness would get bored and go away
I thought that if I didn't go astray
That all my pain would be in yesterday
But it's true I'm still blue
But I finally know what to do 
I must quit, I must quit you

I sold my guitar and my piano
I thought that it was these that kept me low
I thought if only I could try and change
That all my pain would be in yesterday
But it's true I'm still blue
But I finally know what to do
I must quit, I must quit you



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback