how do you measure a year in your life?


2 0 0 7 - passe

hur kan ett ar passera sa vansinnigt fort, nyss fyllde jag 20, systembolaget slog upp sina dorrar for mig och sekunden senare fyller jag 21 i thailands varma sol samtidigt som jag lyckas pricka in den helg nar alla barer och diskotek var stangda och ingen alkohol serverades eller fick kopas !
Men iallafall 1 helt ar , av skratt och av grat - av misstag och forsoning av snabba andringar och nya riktningar.
Ska forsoka mig pa en kort sumering mer for min egen skull for att ateruppleva gamla minnen.

Januari:
Nyarsafton blev en riktig hojdare med hemmafest hos Johan och Frida, jag maste sjalv saga att jag stod for kvallen snyggast klanning samt en deel roliga aktiviteter! Mycket alkohol, mycket fest och lite somn! Sa som ett nyar alltid lyckas bli. Tog en trip till New York med morsan, shopping i svinig kyla, Halsade pa Morten i Norge och levde en helg i Rock'nRoll tecken dejtade mitt juldagsragg fran MP ett kort tag och skaffade mig ett heltidsjobb med fast manadslon ! Det var ocksa nu jag borjade jobba pa min Status som VIP kund pa PG MP nagot jag lange jobbat pa ;

Februari:
Stina packar vaskan och aker till aussie och asien, avskedsmiddag och en kvall som slutar pa PG for min del (no suprise) forsta motet pa flera ar med jompa, en kyss och sen forsvann jag.
Emelie hade en javligt grym konsert pa kulturama i stan (mycke stolt) drabbades av magkatarr och fick knapra massa piller. Drabbas av magsjuka pa sjalvaste alla hjartans dag .
Aven Annica ska bege sig mot varmare breddgrader, ny avskedspartaj och en del brustna hjartan i slutet av denna manad, lat dig aldrig foras bakom ljuset av fulla manniskor larde jag mig da.

Mars:
En del tittande pa schlager och for forsta gangen i mitt liv skaffade jag mig en staucker. (stava eng inte min starka sida) Riktigt creepy, skulle akt till venezuela men morbror min blev sjuk sa det blev till att stanna hemma . fixk erbjudande om 6 man jobb pa cypern som underhallare, efter mycket tvekan blev det ett NEJ och istallet jobba vidare pa Iljansboda.
Tuula och Sanna hangde en deeel pa PG. Manden avslutas med en forskracklig fylla pa tequila som slutades med mig i ett diket och spya i diverse ansikten - usch !

April:
Pasken kom och gick, jag var paskarring pa jpbbet och bjod pa choklad fran mitt agg till barnen , soota!
Fotbollssasongen satte igang och jag var val inte i topptrim men det kanns underbart att spela pa riktigt efter mander av traning i 10 minus och slask, fortfarande manga av vannerna i olika delar av varlden men jag sanna och maggie kor en riktig gruillkvall i tidg varsol! Efter det var det maskerad med Tuula och helt plotsligt var jag inte Sanna langre utan PennyLANE!  En underbart weekend till PRag med Ullpan helt klart varens hojdpunkt! fantastiskt tur. Min cykel blev aven denna mand berovad och jag ar nu utan!

Maj:
Valborg blev lugnt med tanke pa att det var sasong start med folbollen 1 maj! daremot ett jaavligt langt fyllemejl till ett ex som bjod pa mandadens angest.
Jag och Frida lar kanna nagra stureplansgrabbar och finner oss snabbt i deras sallskap mycket utekvallar i stan och jag bjuder tillochmed hem dom pa grillning i staket. for ett kort tag overgav jag PG.
jobbmassigt var detta mandene av storst provning! utvecklingssamtal med foraldrar! creeepy.

Juni:
Studentfirande till tusen, inte mitt eget dock. Sommaren inleddes med ett par vackra sommardagar. Mycket alkohol och en valdans massa party. Tavlade med en lagkompis om vem som kunde fa "minst vita ben" under sommaren. Upp till fight! Gjorde ett javligt snyggt mal i sasongens sista match! vansterdojjan. Mycket grillning blev det ocksa, som start pa sommaren. Sista dagen pa Iljansboda, sorgligt men det var antligen dags for semester!
Midsommar kom och gick, party hela dagen forst hos karro och sedan vidare till stili, fylla till tusen.

Juli:
Handelserik manad, jobbar en vecka pa sportscamp, blir lite smaforalskad brakar med nara vanner usch!, mys pa andreas landstalle med bad och rodvin. En helgtur till sannas landstalle med varldens gang! FOTBOLL, ALKOHOL! GRILLNING! I like! Akte till helsingborg, totalt bortkastat. Mycket att ta med sig en del att lagga bakom sig.

Augusti:
Akte pa roadtrip till Oslo med tuula! Bodde hos Morten och festade a la norskt :)
Fick nytt jobb som skulle borja i slutet pa manaden, som konsult pa adecco, spannande! Traningslager med laget som var javligt roligt och speciellt :) inte ar man speciellt valtranad direkt. Blev ocksa erbjuden jobb som reseledare i thailand! Valet blev att snabbt leta nya hyresgaster till lagenheten saga upp mig fran jobbet jag aldrig borjade pa och forbereda mig for thailand. Promenerade med karin och dansade till The ark pa gronan.

september:
Tillbaka som extraarbetare pa Iljansboda tills Thailandsresan narmar sig. stressade halvt ihjal mig angaende alla forbereldelser for Thailand, inget som gick min vag. Problem med visum osv. Karin och Andreas flyttar till de nybyggda lagenheterna i bolinder strand! Najs!

Oktober:
Inflyttningsfest hos karin och andreas samt avskedsfest hos mig!
Satter mig pa ett plan till Thailand for 6 manader framat. 2 veckor att lara kanna nya manniskor, lara sig "allt om phuket" muuch to do! Blir uppraggad av en nybliven kollega vilket slutar med borjan till nagot man kan kalla for ett forhallande. Vet inte ens om jag kommer ihag hur man gor sant langre .

November:
Gasterna kommer och livet som guide startar. Mycket jobb, mycket mat och dryck och en del del extra kilon ar allt denna manad bidrar med. Aker 2 dagar till Bankok for arbetstillstand och Mormor kommer pa besok i thailand.

December:
Firar min 21 ars dag tillsammans med "familjen" har nere. Dvs arbetskollegorna. Flyttar in tillsammans med nyfunna pojkvannen och finner det ratt trivsamt. Jul och nyar gar och kommer sista manderna av detta ar bara flog ivag! .

>>> 2 0 0 8
vart ska du ta mig !?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback