Saknar Thailand -

Det var länge sen jag upplevde den kyla som sakta lägger sig över vårat land i en månad som denna.
Vintern är verkligen på gång det känner man.
Började rota bland gamla vinterjackor i förrådet eftersom dom legat begravda där dom senaste åren.

Min röda kashirrock står sig fortfarande, kommer nog använda den varje vinter tills den slitits sönder.
Hittade även min svarta fjällräven dunjacka. Hur ute är inte den liksom?! Men det gör inget för jag använde den idag och den är sjukt varm och gosig.

Jag menar jag har ju faktiskt aldrig varit inne?! Så varför försöka vara det nu 22 år försent :P

Imorse tog jag iallafall på mig underställ i tre lager och begav mig ut på joggingrunda. Det var då jag insåg att vafan gör jag här?! För exakt ett år sedan gjorde jag samma sak. Bara det att då hade jag enbart sporttopp och shorts och sprang längs Phukets stränder.
Det är lite skillnad. Att springa kan vara himmel och det kan vara helvete. Ni kan ju gissa vad det var i morse.

Men det positiva med att vara hemma denna årstid är att jag på riktigt ska få räkna ner till julen.
Hela november sitter jag och räknar ner till 1a advent när jag ska få fortsätta att räkna ner till jul.
Jag är en julälskare i alla dess former. Jag ä l sk a r att köpa julklappar. Jag älskar att slå inte julklappar. Jag älskar att dricka glögg och lyssna på julmusik om och om igen. Jag älskar att pyssla. Och JAG ÄLSKAR LUSSEBULLAR! de är blande de bästa vi har i Sverige :D MUMS -


D r ö m m e r mig bort.
Vi ses på scen till hemska toner av kareoke ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback