Fantastiska sol -


Vilken faktastisk underbar söndagseftermiddag det blev.
-3 grader, vindstilla och strålande sol. Om varje vinterdag kunde vara som denna skulle jag verkligen uppskatta detta halvår så mycket mer. Vädret till trots var det faktiskt både vår och sommar känslor.
När jag var ute och promenerade kändes de lite som jag vore någon annanstans någon annan tid.

Det var underbart att få rensa tankarna efter gårdagens kaosartade smstrafik, få känna solens strålar värma ansiktet och återigen se ljus, hopp och mening med allt.

Mitt under min promenad kommer dessutom barfotamannen springades emot mig i en ryslig fart.
För att snabbt förklara vem "barfotamannen" är så är historien som följande.
I bostadsområdet där jag är uppväxt fanns det precis bredvid min skola ett litet litet rött sommarhus.
I det huset bodde de en man som var lite underlig av sig och det som allra mest kännetecknade honom när han väl visade sig ute var att han alltid, alltid! var barfota!
Jag har inte sett "barfotamannen" på säkert 10 år men idag såg jag honom, och mycket riktigt sprang han barfota i kylan. Fötterna var i en nyans av såväl rött som blått. Undra hur hans fötter egentligen mår.

Jaja, en bra dag idag!
Jag mår prima. De strålar nog lite om mig nu tror jag. Solen har speglat av sig.

Dags att fixa med middag, lite mer läsning och sen söndagsnöjet, Tv och en svensk deckare med en kopp te till de!

pussåkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback