Gud är god mot mig !


Gud är god mot mig, Gud är god mot mig,
Han ger mig mat fast jag är lat, ja gud är god mot mig!!


I natt var han extra god mot mig!
Var på väg hem från stora staden efter några glas rödvin och var sisådär lagom salongsberusad!
Eftersom jag var vid rådhuset tänkte jag "perfekt" då kan jag ta den blå linjen till sumpan och sen hinna med sista tåget hem!
Väl på tunnelbanan sitter jag mest och tittar på klockan och funderar på om jag ska behöva springa eller inte för att hinna med tåget! Plötsligt hör jag hur dom säger "nästa solna centrum"
HELVETE!!!!!!!!!!!!!!! Jävla blå linje som delar sig !!!!! Och den som går till solna passerar självklart inte sumpan!
AV i Solna, kollar tavlan och ser att nästa tunnelbana tillbaka skulle gå om 28 min !?!!? QUE?!!

vankar fram och tillbaka på perrongen, får en briljant idé! Det kanske går någon buss!
Springer upp för den otrooooooooligt långa rulltrappan, ut till bussarna, skriker i panik till folket som står där!
VART GÅR 509an?!!!!!!!!? får någon som försiktigt pekar bortåt. Springer dit och hinner precis på bussen! Åker till sumpan och börjar plötsligt inse att vafan ska jag till sumpan och göra! Går ju inga jävla tåg längre ! Och nattbussen passerar inte sumpan! FUCK FUCK FUCK !

Hursom hoppar jag av i sumpan och ser till min förvåning att de står massa folk på perrongen på andra sidan från där jag klivet av! Sedan hör jag ett pling och förstår att tåghelvetet är försenat!
Ny språngmarsch i ljusets hastighet (min egen uppskattning av hur fort det gick) tränger undan varenda stackars människa som kommer i min väg, skriker högt flytta på dig då jävla idiot (mindre bra ordval känner jag idag)

SUMMAN AV KARDEMUMMAN !
JAG HANN MED TÅGET !!!!!!!!!!!!!

GUD ÄR GOD MOT MIG !!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback