Ingen riktigt fredag. . . .


Idag förstår jag verkligen vidgen av fredag, känslan av att få komma innanför dörren och tänka YES! Inte för att jag inte gör det varje fredag men ibland när man gör nåt väldigt påfrestande precis innan den där fredag kvällen faller in ja då blir den liksom lite av något alldeles extra! Man tycker att man förtjänar det där glas vinet ännu lite mer och den där goda middagen och snackset därefter desto mer.

Efter en låång dag i skolan hade jag bestämt mig att "nu måste jag cykla hem min cykel".
Tyckte att det är en perfekt dag att göra det. Kanske behaglig temperatur, solen tittar fram ibland bakom molnen och allt kändes faktiskt väldigt bra när klockan skol 16.05 och jag lämnade skolan område.
5 min senare tittar jag upp mot himlen och inser att den helt plötsligt blivit alldeles kolsvart. Hm. . . . jaja, de regnar ju inte tänkte jag, hoppar jag honner hem (för allas info tar det 1 timme att cykla hem) 5 min senare öppnar himlen sig! 50 min senare cyklar jag in framför min port och himlen är fortfarande "öppen" så att säga.
Jag vet med mig att jag tänkte varje minut att "jaja, nu kan jag ju inte bli blötare" för att sedan 1 min senare konstatera att jo det kunde jag och sen tänka igen "men NU kan jag ju inte bli blötare" för att 1 min senare åter igen konstatera att jo de kunde jag. Så höll jag på i mina tankar i dessa 50 min av cyklande i ösregnet.
Jag hann också tänka att jag är jävligt tacksam för tak över huvudet, varmt vatten och en välfylld kyl !

Livet är ju trots detta ändå rätt bra. Och det positiva är att det blir ännu en lite bättre fredag kväll!

RÄTT BLÖT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback