så se mig nu -



Så se mig nu, när spegelbilden rämnat. . .
å blodet rinner rött på krossat glas.
Så se mig nu, när tårarna mig lämnat. . .
att skratta åt den människa som jag var.

Så se mig nu, när själva livets smaker. . .
är bittre som den bittraste komik.
Så se mig nu, när bara små små saker. . .
får händerna att darra i panik.

Dagboksbladen gömmer orden,
drick mitt vatten kyss min hud.
Slå ett slag för hemligheten, totsa mitt förbud!

För jag vill va fri, när våren färgar stockholmshimlen blå.
Va fri, när lusten faller på.
För jag vill va fri, när stegen vill att fötterna ska gå.
Va fri att leva då!

Så se mig nu, när dom som skriver lagen.
Är människor jag älskar mest av allt.
Så se mig nu, i skydd för morgondagen.
När domen faller skoningslöst och kallt.

Stryptag ge mig luft att andas, kärlek ge mig tid att dö.
Ge mig lust att leva, sanning ge mig stöd!

Vanmaktstid ditt rike brinner, segertåg jag hör ditt larm.
Låt mig, medan blodet rinner, vila mot din arm.

Så se mig nu, när krav och prestationer,
får drunkna i det öppna havets brus,
Så se mig nu, när höga ambitioner
är stommen i ett rivningsfärdigt hus.

Så se mig du! Som är som ingen annan. . .
Som säger att du är min bästa vän !
Så se mig du, när allting rasar samman. . .
och sorgen sköljer över mig igen !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback