En typisk snäll flickas förvandling

När du väl blivit kaxig, vill du aldrig återvända. . . .



                                 Måndag                                     

Väckt av:
             återkommande   ångestfylld dröm                          

Dagens första tanke:               Jag är redan sen
                                                                                                                            

Att göra-lista:
     Gym. Förtränga mina                   
                            drömmar och önskningar           
                            Tillfredställa alla utom mig         
                            Omvärdera mina förväntningar    
                            Köpa frukt & grönsaker                  
                                                                                       
Självbild:      Om jag vore smalare vore             
                        jag bättre.                                        

Attityd:         Jag får inte de jag vill ha                
                     för jag förtjänar det inte.                   
                                                                           
Oro:            Skrapar jag min tunga på            
                   rätt sätt? Läser mina vänner          
                   upp mina mejl högt för att             
                   roa sina medarbetare?                 
                   Duger jag?                                                                                                                     

Hemlig
livsplan:
   Om jag hittar en make        
                   jag älskar behöver jag              
                   aldrig mer arbeta.                      .

Mantra:       Jag kommer att överleva,          
                    jag kommer att överleva.           

Religion:    Må gud hjälpa mig.                     

Sexliv:         Jag är för stressad för             
                    att ens tänka på det.               

Livets
stora frågor:
  Varför lever jag?                                 
 

Dagens
höjdpunkter: 
 Åt fettfritt hela dagen              
                       Sparade 10 kr på att               
                       köpa ett storpack toapapper  
                       Bad om ursäkt på jobbet.        

                  
                                              Ondsdag            
                            

Väckt av:  Återkommande sexuell dröm                    

Dagens  
första tanke: Jag är redan glad!                                                                                                       

Att göra-lista:                       Sova sent. Utforska mina drömmar  och förväntningar                                                 
                                                         Göra mig själv nöjd  Höja mina förväntningar         
                                                                        Köpa banan och gurka          
 
Självbild:   Om jag vore smalare, vore jag bittrare.                   

Attityd:                          Om jag inte får det jag vill ha har jag inte försökt tillräckligt                    
              
Oro:        Kommer någon märka om jag inte kommer tillbaka till  jobbet efter min "tre-martini-lunch"    
                Hur många tillsägningar krävs för att jag ska få sparken?                                           
                                                                                                                                                                                            
Hemlig livsplan:    Om jag hittar ett jobb jag älskar behöver jag aldrig hitta en make.                              

Mantra:                 Jag vill leva, Jag vill leva.

Religion:                        Må gud hjälpa er.                     

Sexliv:          Är det hett här inne eller är det växthuseffekten?                  

Livets
stora frågor:
                     Varför har jag levt så länge utan sidenlakan  
                                                                                                                               

Dagens
höjdpunkter: 
 Åt gratis hela dagen                                                     
                         Sparade 10 kr på att  ta hem toapapper från jobbet. Rörde till det på jobbet

                                                                Fredag                             

Väckt av:
         Återkommande sex

Dagens   första tanke:
            Jag är så glad att jag inte bryr                                                                                                           mig om att jag är sen. Förresten
                                                                                                                                 är scheman till för puckon        

Att göra-lista:                                           sova sent med en kille
                            Uppfylla mina drömmar och förväntningar.
                        Vara totalt tillfredställd med mig själv. Ta bättre betalt. Höja mitt värde
                               Köpa en vibrator
 
Självbild:                   Jag är så snygg att jag
                                               attraheras av mig själv!

Attityd:         Om jag inte får det jag vill ha
                    är det för att jag förtjänar
                            något bättre.

Oro:            Blir jag sparkad om jag foto-
                 kopierar någon annans rumpa
                       på jobbet?
                   varför jobba när jag kan frilansa hemma naken?
                               Kan jag bli smittad av nåt om jag smuttar på andras drinkar?

Hemlig livsplan: om jag hittar min kaxighet
                     behöver jag inget mer - mer än medbrottslingar.

Mantra:       Jag är drottningen av Sheba!
                   
Religion:                            Gud är en kaxig tjej!

Sexliv:         Jag är så het att jag kan vara
                                      orsaken till växthuseffekten.

Livets stora frågor:  Varför lämna sängen överhuvud-
                             taget? Det är ett så trevligt ställe att umgås på. 

Dagens höjdpunkter:  Åt för tre hela dagen.
                       Klädde min exkilles bil i toapapper. 
                              Hånglade på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback