Godmorgon VÄRLDEN !



Imorse vaknade jag av solen som lyste in på mig - SOLEN !
Jag kunde inte ligga kvar i sängen helt enkelt, så jag gick upp till mitt vardagsrum, svepte in mig i täcket, öppnade dörren till den franska balkongen och kände kylan slå emot mig tillsammans med solens värmande strålar som lyste mig i ansiktet.

En liten ilning av lycka for genom mig under dom minuterna jag satt där.
Jag drömde om vår, om sommar, om gräs som kittlar mina bara fötter, om korta klänningar, om fräknarna som kommer fram i mitt ansikte till följd av solens strålar, om vindrickande på någons balkong och djupa diskussioner in på småtimmarna . . . .

Ja, sen gick jag in och satte på kaffebryggaren, gjorde iordning min frukost och satte mig ensam i soffan för att äta och då slog verkligheten tillbaka mot mig och tomheten kom tillbaka!

Men 5 min fick jag iallafall. . . . .



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback