How do you measure a year of life?


Jag hoppas ni alla har sett RENT?! Musikal, film, spelar ingen roll. När, var och hur du än ser den berör den alltid det spelar ingen roll hur många gånger du ser den.
Efteråt sitter man verkligen och funderar. . .Trots att nästan alla i filmen/musikalen bär på HIV eller Aids och väntar på sin död har dom alla något som många idag saknar. Dom lever som att varje dag vore den sista och låter inte tid bara passera utan utnyttjar varenda liten sekund av deras liv, speciellt till att vara med människor dom älskar, människor som betyder allra mest. Det känns som att människor skjuter upp saker, tänker att livet är långt och det finns mycket tid kvar att göra det nån annan gång ( vad de nu är man tänker göra i framtiden) men vi måste lära oss att leva mer i nuet, veta att om jag dör imorgon dör jag lycklig. . . Vi borde tänka mindre och göra mer. Låta lite impulser styra större delar av vårat liv, för det är ju för trist med regler bestämmelser och ordning. . .
Jag tänker iallafall börja att värdera vad som faktiskt betyder nåt, vad vill jag göra och med vem vill jag göra det. Något annat spelar ingen roll för jag lever inte om ett år eller tio år jag lever idag , här och nu . . .
Det finns inget förflutet det finns ingen framtid det finns bara idag . . . Och hur ska du göra för att idag ska bli den bästa dagen i ditt liv. .En riktig tankenöt -

För er som inte sett denna fantastiska musikal om 1980talets HIV epidemi i New York . DO IT!
Den kommer att beröra de lovar jag, och kanske behöver vi då och då bli påminda om att vi väljer våra egna vägar våra egna livsöden och att kärleken är den enda vägen som aldrig leder dig fel .

The heart may freeze or it can burn
The pain will ease if I can learn
There is no future There is no past
I live this moment as my last
There's only us There's only this
Forget, regret, Or life is yours to miss
No other road No other way No day but today

Will I Lose My Dignity Will Someone Care
Will I Wake Tomorrow From This Nightmare
There's Only Now There's Only Here
Give In To Love Or Live In Fear
No Other Path No Other Way
No Day But Today


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback