My future in a flash moment .


Idag gick man upp lagom bakis för att spendera en heeel dag utomhus :) . Frisk luft? Jotack, har nog sparat mig för ett år framöver nu :P Har dömt en deeel fotbollsmatcher killar födda 99. 7 år vill säga, otroligt söta och otroligt ointresserade av det mesta. det var härligt att se dom på planen göra piruetter, springa efter bollen, sparka på bollen och sen lägga sig ner på marken och gråta när bollen inte gick i mål.
Tränare som skriker "HEY DOMAREN frispark" En lätt irriterad domare som svarar (domaren är jag by the way) " herregud dom SPRANG in i varandra" Det är härligt att se hur oskuldsfull man fortfarande är när man är 7 år.

Det läskiga var att mitt i allt, just där, just då såg jag min framtid svepa förbi för en kort sekund. Jag såg mig själv om 15 år stå där som förälder på sidan skrika "kom igen grabbar, bra jobbat" jag såg mig själv med man och barn. Det märkligaste av allt var att det var några korta sekunder fulla av otroligt mycke kärlek, det var som att jag kunde känna den där villkorslösa kärleken till ett barn jag någon gång förhoppningsvis kommer ha. Ja inte än på ett tag det ska gudarna veta, men jag kände det, jag såg det. Och jag såg ansikten blixtra förbi, jag såg en framtid jag drömmer om, ber om att få.
Men samtidigt vet jag att den framtid jag såg bara var en illusion, ett hopp, en tro. Den kommer aldrig bli mer än så heller men känslan var fantastisk. Jag vill ha både en flicka och en pojke, En flicka som heter leah med rött hår och stora gröna ögon med ett sånt där drömmande uttryck, estetiskt uttryck ja nog kommer hon bli som sin mor alltid, förutom dom där ögonen. Sen en liten pojke, som växer upp till en stilig ung man, mörkt vackert hår och stora mörka ögon, riktig hjärtekrossare. Jag kan känna stoltheten redan nu . Men det är låångt borta, en annan tid en annan plats, men redan nu har den en stor plats i mitt hjärta.
Jag vet hur jag vill ha det , jag vet att det aldrig kommer bli så för min framtid är inte din framtid trots att jag alltid kommer önska det. Alltid tro på det. Alltid veta att vad som än händer så var det så det var meningen att det skulle bli även om det aldrig blev så. För jag har sett det! JAG HAR SETT DET! Inte nog med det har jag kännt det, och just i den sekunden har det aldrig känts mer rätt.
Nu får vi se vart vi landar men om 15 år vart jag än befinner mig kommer jag aldrig glömma den där framtidens bild jag fick i mitt huvud. Bilden av hur det borde blivit .

Sanningen är inte vad den borde vara, verkligheten är bistrare, gråare och så mycket svårare att hantera.

I never knew I could fall like that, You and you alone can break my fall,
You were the one who tought me how to breath.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback