What else can you do?


Tror ni att de finns sån kärlek? En kärlek som överlever allt?
Ozzy Osbourne säger det rätt bra i en av hans låtar " We're going through changes"

Det finns en sång som alltid ger mig samma äckliga rysningar, en låt som inte är speciellt känd men som varje gång jag hör den lyckas träffa mitt i hjärtat.
Det är som att världen stannar till för en kort stund och det är bara jag och hans röst, hans klagan, nånstans kanske en tröst.

idag? imorgon? förra veckan?

jag hade en underlig dröm nu i vecka, jag har absolut ingen aning om vad den handlade om men jag har fortfarande inte glömt känslan jag vaknade med på morgonen..
Det var som att vakna upp i en ny verklighet, där drömmen hjälpte mig att acceptera någonting som jag tidigare kanske inte lyckats med. Som att det varit en ängel som kom i drömmen och hjälpte mig att komma ur den psykos jag så länge levt i, som hjälpte mig att vakna upp på morgonen, sträcka på mig och inse att --> livet är så mycket mer än väntan, de är ingen idee att vänta på a l d r i g eftersom a l d r i g inte väntar på dig .

Grey ceiling on the earth
Well it's lasted for a while
Take my thoughts for what they're worth
I've been acting like a child
Your opinion, and what is that?
It's just a different point of view
Ooh, yeah

What else, What else can I do?
I said I'm sorry, yeah I'm sorry, Oooh
I said I'm sorry, but what for?
If I hurt you then I hate myself
I don't want to hate myself, don't wanna hurt you
Why do you choose your pain?
If you only knew how much I love you, love you


I won't be your winter
And I won't be anyone's excuse to cry
We can be forgiven, Ooh yeah
And I will be here

Old picture on the shelf
It's been there for a while
A frozen image of ourselves
We were acting like a child
Innocent and in a trance
A dance that lasted for a while, Ooh

You read my eyes just like your diary,
Ooh remember, please remember, Oooh
Well, I'm not a beggar, but what's more
Is If I hurt you, then I hate myself, I don't wanna hate myself, don't wanna hurt you
Why do you choose that pain?
If you only knew how much I love you, Noo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback