K l u v e n . . .

Varför lyckas jag alltid hamna i sånna här situationer?!
Att tvingas välja mellan en massa bra saker och sen aldrig riktigt veta om man gjorde rätt.

Hur gör man? Hur vet man vad som är rätt?

Idag blev jag erbjuden ett jobb. På cypern.
6 månader som aktivitetsguide. Dvs det jag alltid drömt om. . .
På dagarna håller du i sportaktivteter såsom strandfotboll och jympapass och på kvällarna får du stå på scenen och sjunga och dansa och spela teater. . .
Tänk att få stå på scenen igen .
Ibland saknar jag det så mycket att det gör ont. 6 mån i solen med betalt boende och mat och samtidigt få idrotta träffa nya människor och sjunga, underhålla :S .

Aya napa cypern?!! Ja man kommer ju definitivt att träffa nytt folk . .
Jag har precis suttit en timme och stirrat i väggen. . vad händer varför nu?!

Ja varför ska jag inte åka?!
Men jag har det ju bra här hemma nu , fast jobb , ett jobb jag trivs på , jag har planerat sommaren redan trots att det är ett tag kvar , jag har varit i den här situationen förrut och det känns alltid som att hur jag än gör blir det fel.
Som att jag är dömd till att misslyckas :S . . .

Åka? ja allt innom mig skriker åååk, stå på scenen och sjung och gör det du älskar trots att du riskerar allt . . IGEN!
jag vet inte om jag vågar igen . . bara släppa allt ännu en gång och försvinna.

Det var tufft nog förra gången, kanske tuffare än jag hade trott
Sen känns det som att beslutat varit lättare om jag bara haft mig själv att tänka på ,

ÅHHH jag vet inte :S ,
Men det jag vet är att om jag åker är det dags att packa väskan och vinka adjö för om 1 vecka sticker jag isånnafall och kommer hem igen till nästa vinter .

fan

Kommentarer
Postat av: Karolin

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅK!!!!

Postat av: Josefin

Jag kom in pa sidan och sag din angest. Har vart med om exakt samma sak! och jag saker AK!

Hemma i sverige du har kvar allt. Vanner, familj, allt det dar hemma andrar sig inte sa speciellt mycket, vanlig vardag och fastjobb kan du skaffa dig nar du kommer hem igen och det kommer saker bli minst lika bra.
Nu handlar det om nagot som du vill gora teater, sjunga, allt. Leva livet i ett annat land, uppleva nya saker och fa bra erfarenhet som du kommer bara med dig hela livet.
Sen sitter du dar hemma med barn, familj, vanligt fastjobb och da har du inte den chansen som du har nu. Ta chansen och ak.

Skulle du inte trivas eller angrara dig, ja men da ar det val bara att aka hem. Du skall ju inte vara borta for evigt.

Kramar
Josefin
en med angest som stack till London och lamnade allt. men jag gjorde ratt.

2007-03-20 @ 10:38:41
URL: http://www.jagheterjosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback