I will go down with this ship -

Så var det alltså slut även på denna helg.
den har faktiskt varit rätt händelserik trots att planerna tidigare i veckan va att göra den så ohändelserik som jag bara kunde.
Hade planerat hela veckan att jag till och börja med skulle ha en så gott som vit helg.
Mm... ambitionen var ju god iallafall.

Fredagen börjar med att Frida (helt otippat) vill till Pg (hon som alltid brukar bojkotta)
nejnejnej tänkte jag, jag ska ju faktiskt vara NYKTER. men sen eftermiddag känns det ändå som att äh, varför ruttna hemma när livet väntar på . . . . PG ; )
Men väl hemma insåg jag att jag var faktiskt helt slut i kropp och sinne så jag tackade nej och kröp upp i Tvsoffan.
Lite senare på kvällen fick jag en inbjudan att spela lite kort och få komma på premiären till karin och andreas lägenhet vilket jag kunde tacka nej till :) det var riktigt Nice , det är de alltid när vi ses iochförsig. Me like the "gin and rummy gang". . .

Spenderade lördagen i solen i vår vackra stad stockholm. lagra minnen inför tiden på andra sidan jorden.
det var en underbar höstdag och jag och Johan promenerade och promenerade och sen njöt vi av en välförtjänt lunch och sanna slöt upp , mys.
På tåget hem insåg jag att jag inte hade nån bok i väskan och ingen musik, suck . . . det känns så mycke längre då men så hade jag tur! Det var en sån där gång när de hamnar två mycket speciella tjejer mittemot mig på tåget som spenderar tågresan till diverse märkliga konversationer, sminkningar och kommentare!
JAG ÄLSKAR DET! helt plötsligt kändes tågresan jättekort när jag satt i smyg och tjyyyvlyssnade och skrattade i mitt inre. tågresor blir aldrig bättre än så. : ]

det där med vit helg sket sig iallafall påkvällen, middag hos frida med vin, vin och mer vin :)
vidare till Pg och därefter även en tur till MP , usch på mig! men jag hade kul iallafall. träffade några gamla killkompisar som hänger på MP lika ofta som jag ungefär :P .
När jag skulle åka hem sen fick jag en Bamsekram och en puss på munnen :) . . en sån där jätte oskyldig vänskaplig puss men det kändes så himla bra. Jag insåg verkligen att jag (även om jag är hård som sten) faktiskt saknar beröringen, pussarna, ja you name it. jag har bara förträngt det.

hade match idag, ids inte ens prata om det. efter 2 veckors träningsfrånvaro gick det som väntat för mig --> åt helvete.

på vägen hem på radion spelades Dido - White flag . Insåg med ens hur mycket jag saknar m u s i k e n . att få sjunga och stå på scen. folk har alltid sagt att jag låter som Dido när jag sjunger så de var väl därför jag kom på de.




I know you think that I shouldn't still love you,
Or tell you that.
But if I didn't say it, well I'd still have felt it
where's the sense in that?

I promise I'm not trying to make your life harder
Or return to where we were

I will go down with this ship
And I won't put my hands up and surrender
There will be no white flag above my door
I'm in love and always will be

I know I left too much mess and
destruction to come back again
And I caused nothing but trouble
I understand if you can't talk to me again
And if you live by the rules of "it's over"
then I'm sure that that makes sense



And when we meet
Which I'm sure we will
All that was there
Will be there still
I'll let it pass
And hold my tongue
And you will think
That I've moved on....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback