jag hatar när det aldrig blir som man tänkt sig !

Hade tagit dagen ledig från jobbet för att fixa allt det sista innför Thailand!
Allt sånt där viktigt t ex VISUM och vaccination . . perfekt tänkte jag, sen när det är fixat är det bara packandet kvar och såklart att vänja sig vid tanken att jag faktiskt åker. Jag som alltid varit fri som en fågel, jag som alltid levt i min egna absurda verklighet ja, jag liksom fortsätter så. Försvinner, på jakt efter lycka, efter självinsikt efter tanken på nånting nytt, spännande och annorlunda.

Iallafall, efter en tur till huvudkontoret för att hämta den 23 sidor tjocka bunten papper som skulle bifogas med visumansökan åkte jag och Michaela till thailändska ambassaden för att spenderea 2 timmar i kö. När det då äntligen blir vår tur?! ja, då saknar vi tydligen det allra viktigaste pappret! nämligen arbetstillståndet från thailand!
PERFECT? vad gör vi nu. Ännu ett par veckor innan det skickas hit och sen då? då har ju vårat plan redan lyft? hur kan man som chef missa nånting sånt?! Ännu mer lider jag med Michaela som tagit sig till Sthlm från Oskarshamn bara för denna nedrans visumansökan och så måste vi komma tillbaka när vi fått dom nya papprena?! Frustration, panik.

Fanns inget att göra, bara att åka till slussen för ett dropin besök på vaccinkliniken. 20 min senare var jag 2000 kr fattigare och många nålstick rikare. mina armar är så ömma :S . . 4 sprutor på en gång är inte att leka med. . . och det redan innan tomma kontot ekar ännu tommare än förrut :S . .  .

Det enda positiva med dagen är att det varit en underbar höstdag, precis så som hösten ska vara.
Det negativa med hösten är att nu kommer mörkret, snuvan (denna fördömda förkylning) och minnena. . .
Vackra höstdagar bjuder mig vackra minnen, och så vice versa. . . Ni kan ju själva fundera på vilka typer av höstdagar som dominerat än sålänge. .





i have been the worst of kinds
a sorrowed heart
a cluttered mind
and i'm thinkin' that i could change this
that i could change this
but i can't change this

*I can't return to you
you must return to me
that's the deal
i'm sorry
did i say i'm sorry
i'm sorry


Kommentarer
Postat av: Karolin

Så du drar till Thailand?
Nöje/arbete?
KRAM till dig bruden!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback