Mitt Liv som 17 -


Det finns nog inget år jag minns så väl som år 2004 !!

17 år gammal , time of my life.

Jag kan minnas hela året, månad för månad, ibland dag för dag.

Året började med en familjeresa till Brasilien, jag hade ett crush på en kille i klassen som hette Fredrik. Fredrik i sin tur gillade Emelie i samma klass men hade börjat dejta Carro i klassen över.
Hela semestern höll jag mig uppdaterad om dramat hemma genom ..... LUNARSTORM :P
Dagboksskrivandet som man smaskade i från andra.
Hade panik att komma hem tidigt eftersom vi i skolan skulle sätta upp musikalen Grease och jag hade en av de stora rollerna och gick miste om massa repetitioner.

Väl hemma visade det sig att fredrik blivit tillsammans med Carro. DRAMA!
Tiden gick med långa skoldagar och intensivt repande. Veckan innan premiären var det sportlov och jag begav mig till CHAMONIX med 11 galna killar. HELT GALEN resa, fest och diverse allmänt äckligt levande.  Fyfan för att vara kille. Man måste liksom vara så SVINIG!
En del dyra mobilsamtal hem blev det också till Andreas som jag dejtade. väl hemma fick jag höra att han sagt till andra att vi var tillsammans. QUE??? nej, då blev det kalla fötter och jag slutade höra av mig (som vanligt)

Viktor fyllde 18 år firade med fest i lokal i stan, fick en ny vän- Tuula-Lena!
Premiären på grease kom och gick, största minnet var den där mörkhåriga killen i publiken på andra raden.
Enligt Per hette han Jocke och bodde i barkarby/skälby.
Det var bara att börja sina efterforskningar. Tuula presenterade mig för henns kompis jocke, men det var inte han. det hade ju varit FÖR LÄTT!
Men Jocke var trevlig och vi fortsatte ses då och då. En kväll ringde han till mig och Tuula och tyckte vi skulle komma och umgås med han och hans kompisar.
Väl där ställer jag mig och väntar på att få gå in på toaletten och när dörren öppnas tappar jag andan, där stod han ju, den vackra mörkhåriga killen från publiken. Jag minns allt, tillochmed mina kläder, de där alldeles för tighta jeansen och den urtvättade tigertröjan. USCH.

Hela kvällen var ett rus, kunde inte ta mina ögon ifrån honom. Efter denna kväll tvingade jag Tuula att bjuda in oss till alla deras killkvällar. Grabbarna praktiserade och runt påsk träffades vi hos Johan(en av de andra) och tittade på film, ingen respons! NADA! han var helt enkelt inte intresserad!
Vi gick på bio! Ja hela gänget alltså. Snikade till mig platsen bredvid honom men efter 5min gick han på toa och bytte därefter plats till andra sidan(chi fick jag)
SEN! Fest hos karin och massa vin! Andra jocke ringer och säger att vi måste komma påfest till Johan, tydligen MASSA folk och FET fest! Ja de enda jagfrågade var om Jocke var där. Efter svaret satte jag mig på första bussen.
Väl där var det jocke jocke och johan (vilket party)
men ÄNTLIGEN fick jagtill det. Satte på dancing in the moonlight med thin lizzy och plötsligt stod vi där på vardagsrumsgolvet och kysstes.
För första gången i mitt liv var jagriktigt kär, inte bara kär, tokigt förälskad, galen.
Våren gick så fort. Valborg firades med tequila på min veranda med gamla högstadiekompisarna och såklart jocke hans polare.

Sommaren kom och på avslutningen uppträdde vi för skolan med ett freestylemedley. Galet 80-tal.
Vi var på GT 25 på stadium! COOL!
Jag åkte iväg som konfaledare på sommarläger, jocke åkte till bulgarien 2 veckor.
Jag drog vidare till Stadium Sportscamp som fotbollsledare. Fick ett samtal från Bulgarien som nästan krossade mig, men väl hemma i Sverige efter lite disskusion och mycke kärlek var allt okej.

Det var bullbakande, TP på verandan utan kläder, kvällsbad i iskallt vatten och lata dagar i solen med glass pch godis.
Mot slutet av sommaren blev det min tur att åka till Bulgarien med tjejerna. Fantastisk charter :]
Hem igen för att börja sista året på gymnasiet, sjukt!

På hösten gick jag in i nån märklig deprission och gjorde helt plötsligt slut. vad hände? jag som varit så galet kär, så där förälskad som man nog bara kan vara när man är 17.
Många 18 års fester blev det och den 14 dec 2004 blev det min tur!
Galna fyllor fick avsluta året 2004!

ETT fantastiskt år och en fantastisk sommar.
jag önskar av  hela mitt hjärta att jag ibland ska få vara 17 igen.
lycklig, svävande på moln, ovetande om den hårda tråkiga verkligheten!

Over and OUT

Kommentarer
Postat av: Karolin

Härliga tider, som alltid kommer vara bevarat i hjärta... Men en aning längtan fylls i mig att bli 17 år igen å jag vet inte varför:p & ;-)?!!?!??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback