LÖN?!

Det känns som evigheter till lönen kommer.
Ja jag vet!? Typ mindre än 12 timmar men det känns så sjukt långt borta för lönen som kommer nu den är liksom borta innan den ens hinner komma in på kontot.

Matte har aldrig varit min starka sida, siffror är inte mycke mer än just siffror.
Detta gäller framförallt att disponera min Ekonomi. Jag borde fan läsa någon kurs i Privatekonomi. Det är helt enkelt inte min grej,
Snacka om att känna igen sig i Magnus Ugglas låt  "Kung i baren".
+ att dec alltid blir en månad då de går åt en D e l pengar.
Min kollega sa häromdagen då jag klagade på att det kostar pengar att fylla år
"Va?! Det kan väl inte kosta att fylla år?!" Men de e klart som fan att det kostar. Det ska bjudas på fika och middagar och snacks och drinkar osv. . . Sen jul på det, julklappar och diverse utgifter för den rätta julstämningen.

Men vem är jag att klaga?! Att fylla år är de bästa som finns, det är den perfekta ursäkten för att samla nära och kära - kosta vad det kosta vill.
För när man fyller år tänker alla efter en liten extra gång innan dom tackar nej, jag menar det är ju ändå MIN FÖDELSEDAG så ofta brukar man lyckas samla en del folk.

Sen julstämningen ska vi inte tala om : ] det finns nästan inget bättre än de.
Och just nu är den mindre än en vecka till första advent men det är fullt snökaos ute ochdet är en vackert vitt vinterland.
Det är så man redan nu vill sätta på julskivorna och njuta av friden -

Redan nu planerar jag för min adventsfrukost på söndag, Tända första ljuset i min alldeles egna adventsljustake, sen blir det bullochkakbak för hela slanten.

Juste, hur mycke hatar man inte människor som 5 min INNAN tåget ska gå på morgonen ska köpa sitt månadskort UTAN PENGAR PÅ KORTET?!!! Dessutom ska personen envist försöka gång på gång på gång på gång. Kön blir längre och längre och alla ska vi köpa månadskort och alla ska vi med tåget som går. 5 min kvar, 4 min kvar 3 min kvar. Suckarna blir högre och högre. . .
Så vad hände?! Jo jag hade tur och var nr 2 på kö så jag hann tillslut köpa mitt kort precis innan tåget rullade in på stationen. . . För dom andra i kön??!
Don't know don't care?!
Och idioten som vägrade förstå att de inte fanns tillräckligt med pengar på kortet?!
Fick tillslut ge upp och gå därifrån . . .

DORKS!

pusspuss









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback