Vi lever idag -

Kan man vara lycklig alltid?!
Varje dag?! För resten av sitt liv.

Vad är lycka?!
Är det att vakna på morgonen och tycka att det är en ganska okej dag.
Att stå i badrummet på morgonen och tycka att "jag är ganska okej"
Att leva med vetskapen att ens familj och vänner är bra mycke mer än "ganska okej"
Att krypa upp i soffan en vardagkväll med en kopp te och någon fånig serie på Tv som man egentligen inte alls följer men det gör inte så mycke.

Jag tänker varje dag att man måste göra det mesta av livet  - varje dag .
Kanske lever vi inte imorgon. Jag kan inte ha framtidsplaner för 10 år framåt, jag kan inte leva i tron "att en dag".
Jag lever alltid bara idag. Vill jag något så är det bara idag jag kan göra något åt det.

Låt inget försvinna eller gå dig passé.  Glöm inte säga allt de där du alltid tänker att du ska säga,
Imorgon är en ny dag ja?! Men inte en bättre dag, ingen dag är så bra som idag -

Jag är rädd för många saker i mitt liv, jag tycker mycket är pinsamt, jobbigt. det finns saker jag inte vill tänka på för det skrämmer mig. Men hur kommer det sig att jag är så sorgelös så avslappnad och kanske nästan likgiltig?!
JO - för jag lever idag. Och just idag är en ganska bra dag.

PUss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback