ho ho ho merry christmas -

Julafton @ work.

Jag tror jag har jobbat på julafton dom senaste 5 åren.
Förra året var det natten så då fick jag fira en "tidig" jul med familjen.

I år är det dagen och en bit in på kvällen så det blir en "sen" jul med familjen.
Men likväl. Man behöver ite många timmar för att trycka i sig vad julbordet har att erbjuda samt mysa med lite lussebullar och pepparkakor.
Mer än så behövs ju knappast. Kärlek har jag redan fått det närmsta dagarna så det räcker och blir över.

Torsdagen var en GRYM dag.

Började med att jag blev väckt klockan sju på morgonen.
Någon snäll människa tyckte att jag behövde skämmas bort med en mysig julfrukost.
Så det dukades upp med massa godsaker som intogs över samtal om livet och tända ljus.
Sedan fick det bli en snabb tur till gymet och dusch innan det fixades med lunch.
Underbara Karin joinade och vi tänkte att mat smakar aldrig riktigt lika bra om man inte dricker lite vin till. . . .
Å ja där påbörjade vi dagens vinintag. Och sedan slank det liksom ner glas efter glas av bara farten.
Sedan droppad de in folk till och från resten av dagen och klockan 12 och ca 12 glas vin (kan varit fler) senare var jag grym nöjd med min dag.

Fantastiskt vad vänner förgyller ens liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback