kontraster förgyller livet -

Efter en vecka hittils fylld av riktigt regnrusk med stormvindar och hellregn som inte ens paraplyet står pall för vaknade jag denna morgon till strålande solsken och låga temperaturer.
Blev bjuden på frukost;
Hallon och blåbärssmoothie samt knäckebröd med fetaost och grönsaker. MUMS !!
Tog mig sedan till Espresso house för en riktigt stor varm kopp kaffe som jag satt ute i den kyliga morgonluften och drack samtidigt som min fräkniga näsa fick lite sol på sig. Filosoferade över livet.

- Hur fantastiskt det är att leva.
- Hur en bra start på dagen sällan kan sluta dåligt.
- Hur kontrasten mellan regn och sol, kyla och värme, hårt och mjukt, upp och ner är det som förgyller livet lite extra.

- Hur hösten på något märkligt sätt sveper med sig gammalt och hur längtan efter snö, ljus och pepparkakor får på något sätt skvallrar om en nystart.

Nu sitter jag på jobbet och har en förhållandevis lugn dag. Skönt emellanåt.

Räknar timmarna tills jag får göra fredagkväll;
bli bjuden på fisk och skaldjurssoppa med vitlöksbröd,
dricka ett glas vitt vin,
titta på usla framträdande i idol
sova som ett litet barn
vakna upp till en helt ny fantastisk dag.


Ja, ibland blir dagarna inte så mycket bättre än just vad dom är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback