Erbjuden sittplats!

Igår var FÖRSTA gången jag blev erbjuden sittplats på tåget! Efter att vi åkt 3 stationer och det var EN kvar!?? 

Det var tillslut en ung kille i 25års åldern!?!? Har människor inge vett och etikett??? 
Nu är jag ingen martyr som kräver att få sitta men jag tycker ändå det är konstigt!?!? 

Gravid kvinna? Gamla människor? Handikappade? Det är man väl lärd att alltid erbjuda sin plats!? 

Å nu pratar jag inte om 60-åriga människor som är hur pigga som helst som "kräver" att någon flyttar sig för deras skull! Utan människor där man ser eller VET att det är en enorm belastning att stå längre sträckor! 

Te x en höggravid kvinna!? Eller dagens samhälle kanske inte Har förstått att det är en tung börda att genomlida en resa med kollektivtrafik som geavid?? 
Allt från att ryggen smärtar till illamående och yrsel! 

Då borde vi utbilda samhällets befolkning! 

Just  My  opinion !!

/ S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback